onsdag 4 juni 2014

Matte - PMI

Plus: Jag har lärt mig mycket som jag kommer att ha mycket nytta av i framtiden och jag har varit i den grupp som går snabbt fram. Jag har fått höga poäng på många prov under terminen vilket bevisar på att jag verkligen har lärt mig hur man ska göra. Det är ett plus att vi har blivit indelade i olika grupper för då jobbar de anda i gruppen i samma tempo. Det har nästan alltid varit arbetsro under lektionerna vilket är bra.

Minus: Det gick tyvärr riktigt dåligt på de nationella provet och jag blev väldigt besviken på mig själv att jag inte gjorde bättre av mig. Ibland har det varit svårt att få hjälp när vi är en stor grupp så därför hade det i de flesta fallen varit bättre att vara en mindre grupp. Det kan även bli stökigt när vi är många.  Ibland går det för snabbt när vi har genomgångar så jag inte fattar och jag vet att många andra håller med mig där men det är samtidigt mitt ansvar att säga till om jag inte fattar. När det gör det kan det bli mycket att ta igen om man inte hänger med på en lektion.

Intressant: Vi hade kunnat använda oss av fler läromedel än bara boken. Fler små läxförhör än bara stora prov tycker jag hade varit bättre.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar